פלפלים ממולאים

בהמשך להשתתפותה כאורחת מפגש פריחה 48 - שאלה של זהויות, החליטה נעמה מגרי"ל לשתף במתכון משפחתי, וכתבה: "אמנם היתה לי פעם סבתא עיראקית, אמא של אמא שלי, שקראו לה שמחה, אבל לצערי לא הספקתי ללמוד ממנה לבשל. לימים נישאתי לבן העדה העיראקית ולמדתי המון מאמא שלו, שגם לה, קוראים שמחה. אני שמחה לשתף אותכן באחד מן המתכונים שלה, שהוסיפו לי טעם של בית: פלפל ממולא."

"קשר סבתא"המצרכים:
כ -7 - 10 פלפלים ירוקים בהירים קטנים וטריים
שתי כוסות אורז שטוף לבן
200 ג' בשר בקר טחון
צרור שלם של שמיר קצוץ
רסק עגבניותשתי עגבניות בשלות
מעט שמן זית או קנולה
בצל קצוץ
שתי שיני שום קצוצות
3 או 4 כוסות מים, לפי הצורך
תבלינים: מלח, פלפל שחור גרוס גס, פפריקה אדומה, חריפה ומתוקה, כוסברה טחונה, קמצוץ אגוז מוסקט, כפית או שתיים דבש
* לא את כל התבלינים מוכרחים לשים, זה מה שאני אוהבת לשים בתבשילים שלי בדרך כלל. הדבש ממתן את החמיצות של העגבניות ומוסיף עומק לכל תבשיל.

אופן ההכנה:
* את האורז + רבע כוס מים מאדים שתי דקות על מחבת. רק כדי שלא יהיה יבש בתוך הפלפל.
* בקערה גדולה מערבבים את האורז המעט מאודה + בשר טחון + צרור שמיר קצוץ + כף רסק עגבניות + 2 כפות שמן זית ומתבלים בעדינות.
* מורידים לפלפלים את הכובע, מנקים מגלעינים וממלאים עד לכדי שני שליש מגובה הפלפל, שלא יהיה דחוס מדי (לא לשכוח שהאורז מתנפח בבישול)
* בסיר גדול במעט שמן, מאדים בצל קצוץ, אחר כך מוסיפים לו את שיני השום הקצוצות (עדיף לקצוץ עם סכין ולא עם כותש), אחר כך מוסיפים עגבניות חתוכות וגם את החלקים האכילים מהכובעים של הפלפלים שהסרנו קודם. מבשלים את הירקות כעשר דקות עד שמתרכך, ניתן להוסיף גם קישואים חתוכים ועוד ירקות שאוהבים כרוטב.
* מניחים את הפלפלים הממולאים על הירקות המאודים.
* בקערה הגדולה (שקודם היתה בה תערובת האורז עם הבשר למילוי) שמים את יתרת רסק העגבניות + המים + תבלינים. מערבבים היטב ויוצקים על הפלפלים העומדים בסיר.
* מבשלים כ - 45 דקות עד שעה.

לפני הארוחה, מוציאים את הפלפלים מהסיר, משכיבים אותם בתבנית פיירקס (או אחרת), יוצקים מעל את הרוטב שנשאר בסיר ואופים בתנור בחום גבוה כעשרים דקות, עד שהפלפלים נהיים שחומים למעלה וריחניים.
לראש הדף
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה