הכריכים של 'קפה אלונה'
למי שמחפש סנדוויץ מנצח!


שני ימי שישי בחודש, זאת התורנות שלי ב'קפה אלונה'. מטבעי אני שואפת לשים חותם [יעני, תחרותית] ובמתוקים המופלאים המגיעים לקפה אינני יכולה להתחרות, ולכן... 'הכריך של אלונה'. רק במשמרות בהם אני עובדת, ובכל פעם אחר, שונה ומפתיע!!!

"קפה אלונה", אלון הגליל * א-ה 08:00-13:00 * שישי 08:00-13:00 * ג, ה' גם 16:00-19:00 * שבת סגור 

כריך ברי
לחמניה ממאפיית השלום בזרזיר, דקות אחרי היציאה מתנור האפיה, הזלפה נדיבה של שמן זית מקומי, פרוסות גבינת ברי מבקבוקים של סמדר וגל שחם, ג'רג'יר [גרגר נחלים], עלי אנדיב אדום וכמה גרגירי מלח גס. לצד הכריך הוגשה צלוחית עם ריבת עגבניות ירוקות. את הריבה הזו, מכל הריבות שהכינה אמא שלי, אני הכי אוהבת, ורק לאחרונה למדתי להכינה. הקושי האמיתי הוא למצוא אצל הירקן את הארגז הירוק. 
28/02/2020

פיתה הפתעה
מעין פיתות  מרוחות במעט מיונז תוצרת בית. פרוסות גבינהערבית, עלי רוקט ופרוסות סלק מבושל וגם טבעות בצל בשמן זית וסומק. על הצלחת שרוכי גזר, כפיסי צנון ונבטוטים.
07/02/2020
 

באגף הלחם, לחמניות טריות 100% קמח לבן,  ממאפיית השלום בבית זרזיר שיצאו מהתנור דקות ספורות לפני הגעתי.
סלט 1, בצל, קישואים וזוקיני בקוביות קטנות שטוגנו/רוככו בשמן עד הזהבה. בסוף ההליך מוסיפים ביצה או שתיים ומקשקשים במזלג ליצירת איי ביצה בסלט. מטבלים במלח, פלפל וטימין [טעים בכל טמפרטורה ונשמר גם במקרר]
סלט 2. חתיכות לא גדולות של פלפל אדום מוארך שהוקפצו עד הזהבה בשמן זית. תוספת של הרבה שום ועגבניה אחת קצוצה [על קליפתה] לקראת סיום. מערבבים בתוספת מלח, פלפל ואורגנו יבש.
מתחת מרחתי בזיליקום שנקצץ ערב קודם ונעטף בשמן זית
ועוד נוספה חסה רומאית קצוצה למלאות הכריך ותחושת קריספיות.
בצד הוגשו חלקי שומר וטבעות גזר שעברו כבישה חלקית [ערב קודם] בלימון, מלח ומעט שמן.
24/1/2020 קררר וגשום בחוץ


ויקרא שמה ראפ'יתה!
- פיתה גדולה טריה מאוד, מחולקת לשתי טאסות, עיגולים, [אפשר לגזור במספריים מסביב ואז להפריד]
- ממרח מכדורי לבנה קשים שנמעכו ביחד עם בזיליקום ושמן זית
קונפי פלפלים ובצל ירוק- קונפי של פלפלים אדומים מוארכים  ביחד עם בלצ ירוק על כל חלקיו [בישול/טיגון בשמן של הירקות חתוכים]
- על צידה החלק של הפיתה [!!!] מורחים את הלבנה על כל המשטח, מפזרים מהקונפי רק בחצי התחתון ומגלגלים בזהירות לכיוון החלק הריק. מחזקים עם קיסם בכל צד ומכניסים לטוסטר אובן לדקותיים או עד שהשחים. חוצים ומגישים! 
- המטבל הורכב משמנת 9%, נענע וצלפים זערורים
6/12/19


לחם זיתים מקפה 'נחמה וחצי' בפינת הבימה, ת"א מריחה של ממרח פסטו נענע. פריסות גבינה ערבית 16% מליחות עדינה, פרוסות סלק מבושל ורוקט. עיטור קוביות תפוחי עץ מקורמלים. 
8/11/19


לחם תרומת 'קפה מרגוזה' ביפו עם ממרח פסטו נענע, גבינת רוקפור עדינה ופרוסת אגס ורוקט.
עיטור בלסמי מצומצם וזרייה של גרעיני רימון.
15/11/19


מעין פיתות צפתית נהדרת של 'טלית' חופן רוקט ושמן זית.
31/10
זאת ועוד...

עוד על הקפה:
- איך הכל התחיל?
- למה קפה הוא מהלך קהילתי?
- צילומים, רק צילומים
- לחצו למעבר לעמוד הבית של עדית
- למתכונים, לחצו על הקוביות האפרוריות למטה  
- לשמירת קשר וקבלת רשומות/פוסטים, כאן נרשמים
לראש הדף
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה
‏אפרת, בודאי! הקפה פתוח למי שרוצה. תרומה במזומן בלבד. מתוקים יש מלא... אני הכנסתי את הכריך כקונטרה למתוק. שימי לב לשעות הפתיחה... בשבת סגור. מוזמנת! ‏עדית שגב ‏@ 08 דצמ 2019 13:42
‏מה לגבי מאפינס מתוק או מלוח בלוויית חליטת תה מצמחי האזור? בראוני מנחם לסוף השבוע? הקפה פתוח גם לתושבי חוץ עמק.? ‏אפרת ‏@ 08 דצמ 2019 12:47