נשים ששווה לעקוב אחריהן...

מן הנשים שהתארחו במפגשי "פריחה", יש לא מעט שכותבות, מפרסמות ועושות מעשים. ברוב המקרים אינני מצליחה לשמור על קשר עם כל האורחות שלי אבל כמעט תמיד אני ממשכה לעקוב אחריהן, ממרחק מה, ולהתרגש. כדי לא לשמור את העניין רק לעצמי ולהעביר הלאה, מבטיחה לשלוח מדי פעם חומרים שיחשפו למי שלא מכירים או יקשרו אותנו בחזרה, למשהי שפגשנו בעבר באחד ממפגשי שישי שלנו. והפעם, ד"ר שרון גבע, היסטוריונית חוקרת גבורת נשים בשואה.

כמו למשל -
ד"ר שרון גבע, צילום יפה כפיר
 ד"ר שרון גבע
, הייתה אורחת מפגש פריחה 34,
מסעות בזמן ישראלי,
 שהתקיים במאי 2011 לרגל קבלת פרס על סיפרה:  אל האחות הלא ידועה, גיבורות השואה בחברה הישראלית.

במפגש, פרשה שרון בפנינו הצצה אל חלק מן הדמויות האמיצות והמרתקות שבספרה וחידדה את מה שרובינו יודעות זה מכבר כי מקומה של גבורת נשים נעדרת מן השיח הציבורי-פוליטי-הסטורי בישראל.

ד"ר גבע מרצה ומלמדת הסטוריה באוניברסיטת ת"א ובסמינר הקיבוצים. בבלוג שלה, אל מדף ספרי ההיסטוריה: בלוג פמיניסטי,  היא מציעה עיון, בוחן ורענן ברוח מיגדרית ופמניסטית, בדמויות האירועים מההסטוריה היהודית ובכללם סיפורי גבורה מוכרים ומוכרים פחות.

את דמותה של אנה פרנק פגשנו באוקטובר 2012 כ- אושפיזה בסוכתו של נדב דרורינדב עמד ניפעם מול דמותה ויומנה הנקרא ונלמד עד היום ע"י בני נוער בכל העולם  ומול כוחו של היומן הזה, למשוך ולהביא עוד ועוד אנשים לעמוד ארוכות בתור לביקור בבית בו הסתתרו אנה ומשפחתה. אנה פרנק יצגה בין שבעת האושפיזות של סוכות תשע"ג את ספירת הנצח. נדב סיכם את דבריו בכותבו: "אני מזמין את אנה פרנק כאושפיזין לסוכה שלי. כי היא ההוכחה החיה שהטוב בעולם גובר על הרע. כי היא התשובה ההולמת ביותר שמצאתי למכחישי השואה."    

לרגל יום השוד"ר שרון גבע במפגש פריחה אה הבינלאומי שחל ב- 27 בינואר פירסמה ד"ר שרון גבע קריאה חדשה, מרתקת ביומן המוכר, יומנה של אנה פרנק, והעלתה שאלות וסברות לאישיותה של זו. קריאתה של גבע איננה מערערת על הנצחיות שהציג נדב אלא מציגה רבדים חדשים לדמותה המוכרת- לכאורה - של אנה פרנק. זה לא עניין פשוט להביט בחומרים מוכרים ומוטמעים במבט חופשי, חוקר וחף ממטענים מוקדמים. ד"ר שרון גבע מצליחה באתגר ומפתיעה. מומלץ לקרוא לעומק את דבריה  
גם לאנה פראנק דרוש משהו מלבד בעל וילדים, ולהמשיך לעקוב אחר כתיבתה בהרשמה לבלוג שלה:
  אל מדף ספרי ההיסטוריה: בלוג פמיניסטי.
לראש הדף
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה