WASTE
בזבוז, אשפה, שממה


עבודת האמנות של  Eisa Baddour הקפריסאי מצליחה להכיל את שלושת המובנים של המילה Waste ולהעביר מסר המתיחס לתופעת הפליטים המנסים לחצות את הים התכון כבר משנת 1970, בנסיון נואש לבנות לעצמם חיים חדשים, ומוצאים עצמם מושלכים, כאותם גזרי עץ אסופים, אל החוף.

אלישע הוא קפריסאי הנע בין קפריסין לאיטליה. הוא מעצב גרפי או כמו שהוא מגדיר עצמו  Visual Thinker מה שמסביר אולי את השפה של עבודת המיצב שיצר, גם בין גלי הים, הבנויה מאותיות ומילים. מחד מהווה הים רקע ומצע לאותיות הצפות היוצרות מסר מילולי שפתי, מאידך הים הוא גם נושא הסיפור - לטוב ולרע -  גם אם המסר הורבלי לא מתיחס אליו ישירות. 

אלישע אסף קרשים שנסחפו אל חופי כרתים, בחורשות ובמקומות מחסה שבנו פליטים. הוא שלף מהם את המסמרים תוך שהוא משאיר את חוריהם כדי לא למחוק את מה שהיו בעבר, ויצר מהם אותיות. את האותיות הוא הציף בים התיכון, לא קשורות וללא משקולות כדי לא להגביל את תנועתן. למרות הגלים, הוא ושחיינית נוספת, הצליחו לסדר את האותיות וליצור על אדוות הגלים את המסר הפוליטי-חברתי שאלישע רצה להעביר - What a waste of love

Waste by Eisa Baddour
 
סיגלית לנדאושתי מחשבות שעלו בי כשנתקלתי בעבודה הזו -
1. כמובן הדמיון לעבודתה של סיגלית לנדאו, DeadSee 
    המוצגת בימים אלו במוזיאון ישראל בירושלים במסגרת
    תערוכתה המרתקת והיפיפיה הים הבוער   
2. הסרט השחיניות [נטפליקס, קדימון צורף למטה בלינק]  
סיפורן של שתי אחיות צעירות הנאלצות לצאת למסע פליטות,  אותו הן צולחות אותו בגבורה בזכות עוז רוחן - וכישרון שחייה יוצא דופן. סרטה של הבמאית סאלי אל-חוסייני [במאית ותסריטאית קולנוע ולשית-מצרית] מ- 2022.
הסרט מתחיל בסוריה המופגזת ושסוע במלחמת האזרחים ומסתיים באולימפיאדת ריו ב-2016,
והוא מבוסס על סיפור אמיתי. שווה צפיה!
**********
בסרטון המצורף ניתן לראות את המיצב במלואו -

01/2023

לראש הדף
קישור חיצוני
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה