גני ילדים בבית מלון ?!
עיצוב משנה מציאות


תראו איזה יופי - 
פרויקט עיצוב והקמת גני ילדים בבתי מלון בטבריה לטובת מפוני הצפון שכבר חודשיים זהו ביתם.

מראה החלל המיוחד

דפנה דרורי, אדריכלית מאלון הגליל, גייסה אותי לתכנן מרחבים ורקום חלומות צבעוניים במלון לייק האוס טבריה. ביוזמת ובזכות המימון והציוד הרב שנתרם מאחים לנשק חמ"ל אזרחי*, והידיים הטובות של ידידי דורון נויהאוז , וגם של אלינור ותמר קפלן, בן מונקה ודינה אבשלום גורני יצרנו בכמה ימי תכנון ובכמה שעות של עבודה מאומצת שני גנים, לא זהים, לטובת 44 בנות ובני 3-6, שישהו, יהנו, ישחקו וילמדו במתחמים הללו, לסירוגין, ברוטציה.

עמד לרשותנו חדר אחד מלא חלונות ומואר וחדר שני חשוך וקודר שהיווה גם מעבר לגן המואר. שניהם תפקדו כבר כגנים לשתי קבוצות, מלאים וגדושים בתרומות של משחקים, בובות וחמרי יצירה שנתרמו מכל עבר. לאחר מחשבה והתייעצות, ובשיתוף פעולה מלא עם נציגת המלון ומשרד החינוך מירב מלכה, החלטנו לנצל את מה שקיים ולהעצים את השוני בין שני המרחבים.

בחדר המואר יצרנו גן קונבנציונלי - על גבי שטיחי לינולאום צבעוניים בחלוקה למרחבי פעילות שונים הצבנו פינת שולחנות עבודה, פינת בניה, פינת בובות ומרחב "בית קפה" ובישולים. גן צבעוני, שמח ומסודר המזמן פעילויות דידקטיות רבות, אנרגיה של יצירה ועשייה ושימחת פעוטות.
הגן הקונבנציונאליצוות ההקמה הגאה












את הגן החשוך [תמונה בראש הרשומה] שהיה מאתגר בהרבה, תחמנו בקיר מחיצת דיקט חשוף, ואת שטיח המלון השחור ריצפנו בשטיחי במבוק כדי להביא מראה של טבע, של חוויה אחרת. "ריהטנו" אותו  עם חפצים שונים שנרכשו בתרומת  קפה אלונה , בית הקפה הקהילתי הפלאי של קהילת אלון הגליל.

בקצה הפנימי נבנתה במה לתאטרון עם סטנד תחפושות מעץ פרי ידיו של אבי סייקביץ ומלאי תחפושות ובגדים מצחיקים שנאסף בחנות יד שתיים אף היא במעוז הבית שלנו באלון הגליל.

בגומחא לצד הבמה יצרנו ספריה, פינת מרבץ וכריות הגובלים בלוח מגנטים - ללימוד אותיות, מספרים וצורות- תרומת אבי מיורק מתל-אביב [איתו עבדתי על משרדי סיארה] שהגדיל ראש והכין גם שני לוחות גירים מותאמים למרחב שניתלו נמוך לטובת המשתמשים הצעירים.
עמוד תמך טורדני ורחב שניצב בחלל, הפך ליער ציפרי ארצנו כשכוסה בצילומיה הנפלאים של רחל אלוני ירדן מקיבוץ מזרע, ומקרא שמות הציפרים  מוסגר לצידו לטובת הגננות ואורחי הגן הבוגרים.

המפגש הרגעי עם מפוני קריית שמונה ומטולה במלון גרם לנו להסיר את הכובע בפני הציבור השקוף הזה, שמשלם מחירים משמעותיים בימים אלו. במהלך העבודה דפנה ואני ייחלנו שלא רחוק היום ונוזמן לעזור בהעתקת הגנים למבני הקבע שלהם בערי הצפון. ולכל העושים במלאכה, אשרינו, זכינו!

* החמ"ל האזרחי של אירגון אחים לנשק הקים חמ"ל טף בראשות אבי נאור.  עד היום הם יזמו והפיקו כ-30 גני ילדים למפונים בכל רחבי הארץ בזכות כספים שנתרמו לו וצוות מתנדב שבנוי ממעצבות, אדריכליות והרבה ידיים עובדות.
**********
12/2023, טבריה
לראש הדף
whatsapp video 2023-12-11 at 22.38.14_3c3f887b.mp4
גלריה
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה
‏מהמם! ‏שמרית יונתי קפלן ‏@ 29 דצמ 2023 08:10