קהילת ניגון הלב – פעילויות
ערבי תרבות עברית "ניגון הלב"
קהילת "ניגון הלב", מקיימת שיגרה של ערבי שבת וחג הבנויה ברובה על שירה ולכן אין פלא שהערב השנתי של הקהילה נסוב תמיד סביב שירה, שירה ישראלית 'כמו פעם'. את סיפורי החיים של אלכסנדר פן, לאה גולדברג, נתן אלתרמן, אברהם חלפי או שלונסקי כותב, שוזר ומספר ד"ר מוטי זעירא. בין ביוגרפיה, הסטוריה ישראלית ואנקדוטות, מופיעים זמרי הקהילה בביצועים נוסטלגיים מלווים במעצבי במה, נגנים, שחקנים, ומפיקים...כולם חברי הקהילה. ההפקה השנתית, היא גם ערב גיוס המשאבים של הקהילה.
זאת ועוד...
חלומות להוריש -ביום רצח יצחק רבין
" אין לי נכסים, יש לי רק חלומות להוריש לדורות הבאים, עולם טוב יותר, מפויס יותר - עולם שנעים לחיות בו. אין זה הרבה מדי." אמר יצחק רבין בחתימת הסכם השלום עם ירדן, 1994. 15 שנה אחרי הלילה הארור ההוא, בהתקרב יום הזיכרון השנתי לרצח רבין, עלה רעיון לציין את האירוע בקהילת עמק יזרעאל הרחבה.

שלמה וייניש, חבר הקהילה, הוא שהביא את האתגר לפיתחינו. התכנסנו יחד עם ביני תלמי בן משמר העמק המחזיק בקהילה את יתד הישראליות התומכת בצורך לחבר את המורשת היהודית לארועים ודמויות מההסטוריה הישראלית כרצף, ועם שי זרחי, בן גניגר שהביא את רעיון החלימה, החזון המתמשך, היכולת של רבין כמנהיג לא לאבד תקווה.
זאת ועוד...
המיית הלב, פרידה מטללית שביט
אישה לא יודעת את רגע מותה
היא לא יודעת שכבר אינה
היא לא שולטת באובדנה
לאלו שנשארו,
לשאת את זכרונה.
זאת ועוד...
קוראים שירה עם שרגא
שרגא רזניק ידידי נושם שירה, מבין שירה ועכשיו גם קורא שירה... בואו לחלוק את מילותיו, את השירים שיבחר, את ההארות שיאיר בעיניו החדות ותובנותיו המלומדות. בקיצור, בואו לקרוא שירה עם שרגא. מודעה מצורפת...
זאת ועוד...
דיינו! ביצוע מקסים של- Fountainheads
Ein Prat Fountainheads היא חבורת צעירים ישראליים זמרים, נגנים ורקדנים, שכולם בוגרי תכנית המנהיגות של מכינת עין פרת. שחברו להפקת חומרי תוכן יהודיים עכשוויים. הקליפ לפסח בן שנה או שנתיים ועדיין מכניס שימחת חיים והומור לחג החרות. מתאים במיוחד כרקע לנקיונות ולבישולים...

בתור "בונוס", מצרפת בלינק את הגרסה האשכנזית המקורית, כפי שהיא מופיעה באתר הזמנה לפיוט בביצוע מרגש של הנס ואשר בלומנדאל [הנס הוא החזן המפורסם של קהילת אמסטרדם].
זאת ועוד...
נאום הבכורה של חברת הכנסת ד"ר רות קלדרון
בהתלבטות תחת איזו כותרת להכניס את הנאום*, שריגש אותי עד דמעות, ניצח ה"פוליטי" את ה"חברתי". גם אני, שלא הצבעתי "יש עתיד" מרגישה אל מול דברים אלו פרפרים של התרגשות ותחושת תקווה לסיכוי שהפוליטיקה בכנסת ישראל היה חברתית יותר עם אנשים כמו ד"ר רות קלדרון במשכנה. להתרגשות הזו שותפה שוות ערך תחושה עזה של גאווה על אשה, חכמה, למדנית ודעתנית שמייצגת את עולמי ותפיסתי ואת היהדות המתחדשת אליה, לשמחתי, גם אני משתייכת.
* תודה לתניא וולדקס ציון על ההפניה
זאת ועוד...
נעמי שדמי, קונצרט ראשון
אם תמיד רציתן/ם לפגוש כשרון גדול לפני שהוא נחשף לעולם, לשמוע זמרת עולה ולהגיד בסמכותיות "היא עוד תכבוש את הבמות...!" , אם מעולם עדיין לא שמעתם/ן את נעמי שדמי או שדווקא כן זכיתם לפגוש בשירתה בערבי זמר עברי של קהילת "ניגון הלב" או מסגרות אחרות, בחמישי הקרוב תהייה הזדמנות...
זאת ועוד...
תפילות שלנו
במהלך שנותיה של קהילת "ניגון הלב" וכחלק מהתפתחותה הרוחנית, החלו להכתב בקהילה תפילות. נושאים הרלונטיים לחיינו זכו למגע של קדושה והתרוממות הרוח בתפילות שנכתבו במיוחד עבורם. את רוב התפילות כתב ביני תלמי, ממובילי הקהילה וחבר קיבוץ משמר העמק.
זאת ועוד...
"אל תפגיעי בי לעזבך לשוב מאחריך"
בערב שישי, ד' סיוון תשע"ב, רגע אחרי ערב שלונסקי ורגע לפני כניסת חג השבועות,
תום ספירת העומר, הוזמנתי להדליק נרות שבת בקהילתי, "ניגון הלב". אלו הדברים
שאמרתי בברכת השבת והחג שלי.
זאת ועוד...
קליפ משעשע מחדר החזרות, ערב שלונסקי
הערב הולך ומתרקם, הזמרים משתפרים, הנגנים התווספו והצחוקים בלילות החזרות מפריעים למנוחת השכנים.
כמה קליפים מחדר החזרות בביתה של עידן רוטנברג באלון הגליל...
זאת ועוד...