על ייצוג נשים בפרסומות

הסרטון הופק כעבודה סטודנטיאלית במסגרת לימודי נשים ומגדר באוניברסיטת ססקטצוון ע"י שרה זלינסקי, קיילה הטצל ודילן למבי-ריין. "רצינו להראות כמה מגוחך עולם הפרסום בבואו להציג תפקידים מגדריים וסטראוטיפים בפרסומות ע"י היפוך אותם תפקידים מגדריים." [שרה זלינסקי]



אז מה בעצם היו המסרים?
* פרסומות היו מאז ומתמיד סקסיסטיות כלפי נשים
* מציגות אותן ככנועות לגברים... ככה...
* היום* מיניות נשים מחופצנת [מלשון חפץ] כדי למכור מוצרים
* סטנדרט היופי המוצג בפרסומות משפיע על הדרך בה נשים וגברים תופסים את הגוף הנשי
* בין שנת 2000 ל- 2009 חלה עלייה של 36% בניתוחי מילוי חזה ו- 84% עלייה במתיחות בטן
* מחקר מצא שביותר מ-50% מהמודעות בשבועוני נשים מציגות נשים כחפץ/אובייקט
* יותר מ- 81% מהנשים קוראות לעתים ירחוני אפנה
* בפרסום, נשים מוצגות גם ככנועות
* גברים מוצגים, לעתים קרובות, כחזקים, שולטים ואגרסיביים...
* גם גברים מושפעים מדפוסים אובר-גבריים
* דיכאון אצל גברים עלה באופן דרמטי בשני העשורים האחרונים
* החפצה מינית של נשים בפרסום הופך יותר אלים...
* בקנדה, בכל יום, יותר מ-3000 נשים חיות במקלטים לנשים מוכות כדי להימלט מאלימות במשפחתן
* 50% מנשות קנדה מעל גיל 16 עברו, לפחות פעם אחת, אירוע של אלימות פיזית או מינית
* כל שישה ימים אשה בקנדה נרצחת ע"י הפרטנר האינטימי שלה
* אישה נאנסת כל 17 דקות בקנדה* המדיה משחקת תפקיד חשוב בדרך בה אנו תופסים אחד את השני ואת עצמנו
* אבל איך יראו המודעות, אם התפקידים המגדריים יתהפכו?
* מגוחך נורא, לא?
* "חשיפה מסיבית לפרסום מטה את תפיסת הצופים לגבי מציאות חברתית בדרך המתאימה לעולם הפרסום" /Levin&Kilbourne 
* חברות הפרסום מוציאות למעלה מ-$5 ביליון לשנה כדי להגיד לך איך לחשוב
* היו ביקורתיים, תמיד, ואל תתנו למדיה להפוך אתכם לצרכנים
לראש הדף
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה