מקום גאה בעמק

" הדבר הקשה ביותר בעולם הוא להיות מישהו שאינך"
   מתוך  'אמא, יש לי משהו לספר לך',  לוז & אבני
מקום גאה בעמק הוא חזונה של קורין שביט. כמי שחייתה שנים רבות בהסתרת זהותה המינית מפני עצמה ומפני הסביבה כשהיא נשואה ואם לילדים,  ומאז שפתחה את עולמה וישרה קו עם עצמיותה ייעצה, תמכה וליוותה הורים נערות ונערים רבים מסביבתה בתהליך הקשה והמפחיד מול עצמם ומול העולם, קורין יודעת בדיוק מדוע צריך העמק מקום גאה. 

קורין קורין שביט, יזמת מקום גאה בעמק: " זה שנים רבות יש בי תחושה מאוד חזקה שישנו צורך בפינה כזו בעמק יזרעאל. מקום שנותן את תשומת הלב הדרושה לאוכלוסיה ההומו לסבית בעמק (נוער ומבוגרים) ולמשפחותיהם. 

שמי קורין שביט ואני כיום בת 52 . אני חייה בעמק יזרעאל מעל 25 שנים ומגדלת כאן את שלושת ילדיי. בחלק מהשנים, גם אני התלבטתי, חיפשתי, התקשתי בהתמודדות שלי עם נושא הזהות המינית. תחושות ולבטים שליוו אותי מילדותי. במבט לאחור ברור לי היום שמקום מקבל, מלטף, מכוון ומייעץ מכיל ומקל על תחושת הבדידות - היה יכול להקל עלי  בשנים הקשות. בתחילת שנת 2010 העזתי לפנות למר איל בצר - ראש מועצת עמק יזרעאל - והצעתי לו להיות "היועצת של המועצה לענייני הקהילה הלהט"בית" . פניתי לאיל בצר באה ממקום של נסיון ושלמות. בפנייתי הסברתי לו שאני מרגישה שיש ביכולתי להיות הכתובת לנוער המתלבט בעמק יזרעאל ולמשפחותיהם, כתובת שהייתה כל כך חסרה לי. הזמנתי את המועצה להצטרף אלי ביצירת הזדמנות מרגשת זו וביחד איתי "להרים" את הכפפה.

במסמך שהגשתי לראש המועצה כתבתי חזון "קצת נאיבי" אבל מאוד אמיתי - בשבילי באותם ימים :
 *. מרכז שמהווה כתובת לכלל האוכלוסייה בעמק שמתלבטים בנושא זהותם המינית.
*. עונה על הצורך למקום שמקבל, מחבק, מבין ושומר על הפרטיות.
*. מקום שמכין ומלווה את הנוער של העמק כחלק מעתידה של החברה הישראלית כחברה פתוחה סובלנית ופלורליסטית. *. מרכז לאינפורמציה איכותית תומכת ונגישה.
*. מקום שמרכז ומאפשר לפגוש בני נוער מאזורים אחרים בארץ וליצור פרויקטים משותפים.
*. ליצור ערוץ תקשורת ודיאלוג בין האוכלוסייה הערבית, החברה הדתית והחברה החילונית דרך המכנה המשותף של זהות מינית.  

 כיום , מעל שנתיים אחרי אותה פגישה גורלית במועצה, "מקום גאה בעמק"  קיים, פועל, ומתפתח. אמנם החיפוש אחרי ה"בית" הפיזי המתאים לכל הקריטריונים החשובים של הקהילה הגאה בעמק, ממשיך, ואין לי ספק שהבית יבא איתו גם את החלק הטיפולי תמיכתי בצורת קבוצות תמיכה שונות, שיחות אחד על אחד ובעיקר מקום בטוח לכל מי שמרגיש צורך....    
ובנתיים, ב"מקום גאה בעמק" יש פעילות עניפה של צוותי מתנדבים היוזמים ומארגנים  בין היתר , קבלות שבת, טיולים חודשיים, ערבי תוכן, פגישות בפאב השכונתי, ערבים סביב חגים ועוד."
 
קורין זמינה לכל ברור, שאלה ופנייה, ב- 052-3545583 
emek@glbt.org.il 

לראש הדף
קישור חיצוני
גלריה