ליווי וחונכות למיזמים חברתיים

"Mentor-in" הוא תהליך עבודה, המוצע ליזמויות חברתיות בתחילת הדרך ולפרוייקטים קיימים שהתפתחותם נעצרה. מדובר בליווי וחניכה מבפנים בתהליך בו הופך ה Mentor-In לחלק אינטרגאלי מהפרוייקט לתקופת זמן מוגדרת או קטע התפתחותי מוסכם מראש. התהליך פותח כשילוב של השכלה בתחום האירגוני חברתי, ניסיון עבודה בשטח וחשיבה יצירתיות מפרה.

Nigun Ha Lev's leading group with mr. Steve Stulmanבשונה ממנטורינג מוכר או יעוץ אירגוני בהם הגורם המלווה נשאר חיצוני לפרוייקט וניפגש עם מובילי המיזם אך אינו לוקח חלק פעיל בפעילויות, בישיבות ובתהליכי עומק, מנחה ב Mentor-In  ממלא חלק אקטיבי בתהליכי הגיבוש צמיחה או ההתיצבות של המיזם, תוך הכרה וחבירה של כל הנפשות הפועלות בקבוצה. הפאן האירגוני [עבודה בצוותים, ניהול רישום מוסדר של התהליך, בניית אנשי קשר ומעגל ידידים ועוד] מונחל ע"י המנטור/ית והשיטה מאפשרת הכרות מעמיקה ורחבה של המיזם תוך תמיכה וליווי משמעותיים לאנשיו. 

למרות שלמראית עין, מתרבות היזמויות החברתיות בארץ ומספר העמותות החברתיות רק עולה, לא קל להיות יזם או קבוצת יזמית במיוחד לא בשלב האינקובציה הארוך והמיגע שהוא מנת חלקו של כל פרוייקט חברתי. על כל חיוך והישג, חווה היזם גם דחיות, אכזבות ותהיות רבות לגבי צידקת הדרך והיכולת להמשיך להתקדם בה. רובנו לא נולדנו עם ידע מוקדם בהקמה של מבנה אירגוני התנדבותי, יצירת קהילת עניין, הקמה והפעלה של צוותי מתנדבים, זיכוך רעיונות ויישומם ו/או פעילות והתדיינות מול גורמי מימסד וגיוס וניהול תקציבים ומשאבים. 

סדנת "קול גלגל" לפני, קטעסדנת "קול גלגל" אחרי, קטע












כל מי שהיה מעורב בפעילות של מיזם חברתי מכיר את השלב בו נושא ספציפי או המיזם כולו נתקלים בשלט "דרך ללא מוצא" או בסיטואציה בה קבוצות שונות באירגון, כל אחת ממניעיה שלה, מחשקות כל אפשרות להתקדם להשגת מטרות האירגון. גם כאן, באירגון פעיל,  יש משמעות גדולה לשילוב ה Mentor-In  כדי להאיר פינות חשוכות, לגשר על פערי תקשורת בין המעורבים, להתגבר על פחדים וחששות ולהעיז לעלות במדרגות פיתוח והרחבת האירגון ומימוש חזונו.
"ניגון הלב" - לאפשר יצירת קהילה
השילוב בין נסיון העבר העיסקי שלי [הקמה, ניהול ומכירת חנויות Arts&Crafts : "טוטם" ברחוב שינקין בת"א, "כתום" באלון הגליל] , לימודי תואר שני באוניברסיטת בוסטון, ארה"ב [BU] בתכנית -           "Arts Administration"                                            המקביל בארץ בערך ללימודי מינהל מוסדות תרבות, עבודתי  כמנהלת קהילה, רכזת פעילות וצוותי מתנדבים בקהילת "ניגון הלב" ויוזמות שונות שהגיתי והקמתי - הביא אותי לפיתוח מודל ה"Mentor-In". 

עוד על מה מציעה  תכנית Mentor-In ?
הכנס/י ל  "ומה עם הפרוייקט שלך?"
לראש הדף
גלריה