ת"ז היסטורית -
שנת בנייה 1933 בערך
אדריכל יוסף ברסקי
קומה שלישית מארבע
דירה רחבה ומוארת בבית בסגנון ערבי
שנת בנייה 1933 בערך
אדריכל יוסף ברסקי
קומה שלישית מארבע
דירה רחבה ומוארת בבית בסגנון ערבי
לבית ברחוב שמריהו לוין פינת החלוץ - בית ולא דירה שכן לא בנו דירות בשנות השלושים - יש שתי דלתות כניסה, תקרות גבוהות, ריצוף בטון בדוגמאות מגוונות, קירות בצבעוניות מרובדת, שכבות של חיים המתגלות מבעד לפיסות הצבע שהתקלף וגם ארבע מרפסות עוטפות אותו - אחת מעוגלת ורחבת ידיים הממוקמת אל מול צמרות הפיקוסים של רחוב החלוץ משכנה של קהילת עטלפי פירות לכלכנית ויונים... מגרגרות ושלוש מלבניות, צנועות יותר.
כל חדר נפער לחדר שלצידו, מזמין להתחבר למרחב הבא. בימים של וירוס הקורונה נראה שהפתיחות הזאת עומדת במעין סתירה למציאות שכלאה אותנו בבתינו ומאיימת להחזיר אותנו לשם. תכנון הבית, מפזר הבטחה לעתיד אחר: מחבר, פתוח, תרבותי וממכר.
כשעברה לידי, לא יכולתי להעריך כמה שיפוץ היא צריכה, ולא צפיתי כמה הוא יהיה עדין ומשמר. כשהתחלתי, חשתי איך ישויות נסתרות מושכות אותי באפסר הרסן ומזכירות לי - להיות עדינה, לחמול על העבר ולהזמינו אל תוך ההווה. בהשראת קודמיי בדירה שימרתי חלק מעקבות השנים, שכבות צבע, דלתות עץ בכל פתח מ-17 הפתחים שלה ואפילו מתג מקורי אחד בחדר השינה. ברגעי שקט ניתן לשמוע את הליחשושים מהקירות.
דמיינתי את הפאר שהיה בה כששימשה את השופט שמש ומשפחתו אך גם את היומיום של 11 הילדים שגידלה בה גב' רחל בשנות השיבעים, שמונים, תשעים. חלמתי אותה שונה מביתי שבגליל, שונה מבתים של חברותי המודרניות, שונה ממה שנתפס כטעם עכשוי.
רציתי שיהיה בה "טעם ערבי" ונגיעות רוסיות או קווקזיות, כמוצאם של השכנים בשכונת הדר הרבגונית. ניסיתי ליצג בה את שלוש הדתות שדרות בכפיפה בחיפה. חשבתי שיאה לה עירוב בין חדש וישן בין מזרח למערב. רציתי שאורחי בדירה ירגישו תחושת בית, בלי תלות במוצאם, אבל לא יהיו בביתם וגם לא בבית מלון. חלמתי שדוק של קסם והתרגשות יעטפו אותם אך גם נינוחות ורצון להשתהות, להציץ, לבחון ולהינות.
הדירה בהדר תהיה לנו למגורי-עיר בחיפה [!!!] ותוצע גם כדירת אירוח. ניתן יהיה לשכור אותה תחת השם -
Luxury Eclectic Apartment - Haifa in Style לערוך בה מפגש משפחתי, יומולדת חגיגית, ישיבות עסק חגיגיות Off Site, מסיבת רווקות או מפגש לכ -20 אישה ואיש. בנוסף ובעיקר באמצע השבוע, היא תהווה סלון תרבות ותוכן, בית להרצאות, סדנאות, הקרנות והתוועדויות לאנשי תרבות ורוח ולנשות הייטק, כספים, עריכת דין, שפים, אנשי המגזר השלישי ובכלל למי שיחפוץ.
כל חדר נפער לחדר שלצידו, מזמין להתחבר למרחב הבא. בימים של וירוס הקורונה נראה שהפתיחות הזאת עומדת במעין סתירה למציאות שכלאה אותנו בבתינו ומאיימת להחזיר אותנו לשם. תכנון הבית, מפזר הבטחה לעתיד אחר: מחבר, פתוח, תרבותי וממכר.
כשעברה לידי, לא יכולתי להעריך כמה שיפוץ היא צריכה, ולא צפיתי כמה הוא יהיה עדין ומשמר. כשהתחלתי, חשתי איך ישויות נסתרות מושכות אותי באפסר הרסן ומזכירות לי - להיות עדינה, לחמול על העבר ולהזמינו אל תוך ההווה. בהשראת קודמיי בדירה שימרתי חלק מעקבות השנים, שכבות צבע, דלתות עץ בכל פתח מ-17 הפתחים שלה ואפילו מתג מקורי אחד בחדר השינה. ברגעי שקט ניתן לשמוע את הליחשושים מהקירות.
דמיינתי את הפאר שהיה בה כששימשה את השופט שמש ומשפחתו אך גם את היומיום של 11 הילדים שגידלה בה גב' רחל בשנות השיבעים, שמונים, תשעים. חלמתי אותה שונה מביתי שבגליל, שונה מבתים של חברותי המודרניות, שונה ממה שנתפס כטעם עכשוי.
רציתי שיהיה בה "טעם ערבי" ונגיעות רוסיות או קווקזיות, כמוצאם של השכנים בשכונת הדר הרבגונית. ניסיתי ליצג בה את שלוש הדתות שדרות בכפיפה בחיפה. חשבתי שיאה לה עירוב בין חדש וישן בין מזרח למערב. רציתי שאורחי בדירה ירגישו תחושת בית, בלי תלות במוצאם, אבל לא יהיו בביתם וגם לא בבית מלון. חלמתי שדוק של קסם והתרגשות יעטפו אותם אך גם נינוחות ורצון להשתהות, להציץ, לבחון ולהינות.
הדירה בהדר תהיה לנו למגורי-עיר בחיפה [!!!] ותוצע גם כדירת אירוח. ניתן יהיה לשכור אותה תחת השם -
Luxury Eclectic Apartment - Haifa in Style לערוך בה מפגש משפחתי, יומולדת חגיגית, ישיבות עסק חגיגיות Off Site, מסיבת רווקות או מפגש לכ -20 אישה ואיש. בנוסף ובעיקר באמצע השבוע, היא תהווה סלון תרבות ותוכן, בית להרצאות, סדנאות, הקרנות והתוועדויות לאנשי תרבות ורוח ולנשות הייטק, כספים, עריכת דין, שפים, אנשי המגזר השלישי ובכלל למי שיחפוץ.