יבורך הזוג בחתונתו

אוסף ברכות ומילים שנאמרו בחיל ורעדה ועם דימעה של התרגשות  -

ברכת ההורים תחת החופה, שלמה ירושלמי -
משפחות וחברים יקרים, נועה ויותם, איזה מעמד מרגש, מיוחד, משמעותי, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!!!

אנחנו לפני טקס הקידושים שלכם נועה ויותם,  צעד משמעותי בהתחלת המסע הארוך שלכם ביחד. מה יותר סמלי ובעל משמעות מלעמוד תחת החופה המיוחדת הזו, בנהלל, המושב הראשון בארץ ישראל, מסע שהתחיל לפני 98 שנים על ידי צעירים חולמים שרצו להקים בארץ ישראל משהוא חדש, אידיאלי הקשור לאדמה, לחקלאות לעבודה עברית, רומן רוסי שנינו מאותו הכפר ועוד רבים וטובים אחרים בישראליות שלנו בארץ הזו.

זה רק מתבקש שנעשה "חפירה" בקטנה, של משמעות והקשר שלה למעמד מרגש ומיוחד זה.

לאו צי', חכם סיני שחי לפני 2,500 שנה, ( זוכרים אותו בצינגדואו) אמר שכל מסע גדול מתחיל תמיד בצעד אחד קטן.

"טובה הארץ מאוד מאוד" "ארץ זבת חלב ודבש"  את הפסוקים האלו יקראו השבת בפרשת השבוע, פרשת שלח לך.     בני ישראל עומדים לסיים את המסע המדברי שלהם לפני הכניסה לארץ ישראל, משה שולח 12 מרגלים לתור את הארץ. כל המרגלים חוזרים מאותו מקום, עשרה מתארים רק דברים רעים ובעיתיים.  ושניים אומרים דברים טובים, "טובה הארץ מאוד מאוד" " ארץ זבת חלב ודבש". התורה מלמדת אותנו שיעור מעולה בנושא חשיבות ההסתכלות על דברים הסובבים אותנו ב"עין טובה" ובאמונה שאפשר.

המעמד הזה הוא גם ציון דרך משמעותי ופסגה במסע שלנו ההורים, שגידלנו באהבה אין סופית אותכם נועה ויותם ילדים מדהימים שלנו, שעוזבים את הבית ומקימים בית חדש משלכם, תא משפחתי, פרויקט משותף בשרשרת הדורות, במסע המשפחתי שלנו ההורים.  

אני רוצה לצטט את אחד מאמרותיה החכמות והטובות של סבתא זמירה, שכל כך הייתה גאה ושמחה בך נועה וביותם, שאמרה לי לפני החתונה שלנו " אני לא מבטיחה שיהיה לך קל, אבל אני מבטיחה לך שיהיה מעניין ותעבדו על זה כל הזמן". נועה ויותם, מסע  כשמו כן הוא, לא תמיד קל  " ובחיים האמתיים" (גם משפט של סבתא זמירה) יש כל הזמן אתגרים שונים.

מאחלים לכם שתעשו את המסע הזה ביחד, תחלמו בגדול ותגשימו, תשלימו אחת את השני ותעזרו אחד לשנייה. שתאפשרו לכל אחד גם לצעוד בדרכו הוא. תהיו ביחד אחד בשביל השני ברגעים השמחים והקשים, זוג אוהב ושמח.

ולסיכום באהבה רבה ומכל הלב מאתנו ההורים, ברכה מתוך שבע הברכות שנברך בהמשך, שהבית המשותף שלכם יהיה מלא ב - שימחה, גילה, רינה, דיצה, אחווה, אהבה, שלום ורעות. אמן !!!
זאת ועוד...

דברי בחלק ה"תרבותי" של הערב -     
משק רגב, נהלל. היום הכי ארוך בשנת 2019, והנה סופסוף ירד הלילה...
באה מנוחה ליגע ומרגוע לעמל, לילה חיוור משתרע על שדות עמק יזרעאל...
על זה גדלנו!

בפתחו של החלק הזה שמוקדש להעברת לפידי המסורות השונות, איחולים ברכות וצחוקים, מובטח צחוקים רמים,   אני מבקשת לקחת רגע לברכה חגיגית ולא, לא את נועה ויותם ברצוני לברך, שכבר קודשו, ובורכו ותיכף יצוחקו... אלא אתכם, קהל החברים.

בקהילת "ניגון הלב", אותה נהלתי בעברי, מקובל היה בעלייה לתורה לברך את אלו שסבבבו את בת או בר המצווה ואת המנהג הזה רוצה אני להנכיח פה באמרי:

נועה ויותם, תסתכל סביבכם! אלו החברים שלכם וזו עוצמתכם!!!
בורכתם במעגלים מעגלים של חברים שילוו אתכם במסע הזוגי אליו אתם יוצאים היום.

טכס הנישואין הזה איננו מקדש רק את הזוגיות שלכם. הוא מחבר לעד בין משפחותינו, בין הירושלמים לשגבים, בין החברות והחברים של נועה לאלו של יותם, בין המעגל הרחב שלא כאן מתוך בחירה מושכלת לבין המעגל המצומצם שמקיף אתכם עכשיו.

חתונת חברים קרא לזה איש השייקים וחידד לי את מה שכבר ידעתי... כמעט כל מי שנתן יד ורגל להצלחת האירוע המורכב הזה הוא חבר או חברה שהדרך זימנה לנו, ולא בכדי... חברים וחברות הם המשאב היקר ביותר שיש לאדם וכוח חשוב בקיום זוגיות.

בורכו תבורכו חברים יקרים על שהגעתם לשדות העמק לקידושי נועה ויותם ועל שאתם  חבריהם, אתם משענתם והקנה התומך שלהם ואתם הקהילה שברוחה הם יצמחו וישגשגו כל אחד בניפרד ושניהם יחדיו.

היו ברוכים באשר תלכו, ובבקשה, שימרו על החברות הזו כי מקדשת היא. לחייכם!!!! 

זאת ועוד...

לראש הדף
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה
‏ עידית יקרה לא ידעתי שיש לך בן, ועוד איזה בעיני את צעירה ניצחית, וכבר מחתנת בן... שיהיה לכם במזל וברכה, והמון שמחה. תודה על שזכיתי להיות ברשימת מכותבייך מזל טוב לחייכם ‏אסי ‏@ 07 יול 2019 22:14