את חכי לי ואחזור

ערב שלונסקי יוצא לדרך! את הערב כתב ויספר ד"ר מוטי זעירא. ההפקה המוסיקאלית מובלת ע"י ארנון פרידמן על הפסנתר וחובב בן סעדיה בסקסופון. חובב גם אחראי לכל העיבודים המוסיקליים שנעשו במיוחד לערב זה. יחד איתי, על ההפקה, עידן רוטנברג, על חבורת הזמר נחום משריד וביני תלמי והמנצח דורון אופיר ממשמר העמק. צוות "מערך אירוח" בראשות רעות המר כבר נפגש והתחיל עבודתו, כמוהו גם צוות "במה ותפאורה" בראשות דפנה דרורי. מודעות הערב יצאו לדפוס ומכתב יצא לקהילת "ניגון הלב" ומסביר מה הערב הזה ואיך בזכות שלונסקי נהיה קהילה מגובשת ושמחה יותר...

וכך כתבתי בפנייה אישית לחברי לקהילת "ניגון הלב",

זו השנה החמישית שקהילת "ניגון הלב" במלואה [!] מפיקה מא' ועד ת' ערב תרבות עברית לכל תושבי המועצה וחבריהם. מפן דרך גולדברג, אלתרמן וחלפי, השנה אנו מוסיפים ל "שולחן בית הקפה התל-אביבי" את אברהם שלונסקי.

האירוע, שיתקיים בערב יום חמישי, 24 במאי, באולם התרבות האזורי ביפעת, בנוי מאינסוף פרטים ותפקידים. חלקם המועט בחזית קרי: על הבמה. שם יככבו הזמרים והשחקנים שביננו, אך רוב רובה של העשייה להצלחת ערב זה, מטבע הדברים, מקומה מאחורי הקלעים.  תפאורני "אלתרמן" דפנה דרורי, דני קדם, נחום אברמוביץ

הערב המיוחד הזה, ערב תרבות עברית ללא מירכאות, מחבר את העיסוק השוטף של הקהילה ביהדות ובהתחדשות יהודית- שוויונית, פלורליסטית פתוחה ומאפשרת- עם הבית שלנו, כאן בעמק יזרעאל, במדינת ישראל. באותה מידה בה חשובה לנו המורשת היהודית ואנו מזמינים את עצמינו ואת הציבור, לגעת וללמוד אותה בידיים חשופות ובראש פתוח, ככה חשוב לנו שלא ישכחו אמהות ואבות הזמר והתרבות העברית.

לערב כמה מטרות נוספות שהראשונה בהן היא חשיפת הקהילה ומפעלותיה, לציבור הרחב בעמק, והזמנה ישירה להצטרפות והרחבת שורות. בנוסף, מהווה ערב זה, חלק ממערך גיוס המשאבים של הקהילה מפנים ומחוצה לה. היות וכך, אנו מצפים מכולם, כולל כל מי שתורם בכל דרך אחרת להצלחת הערב, לקנות/למכור כרטיסים לעצמו לבני בתו ולחבריו. זוהי אמירה ועמדה על שייכותנו לקהילה ושייכותה אלינו. הערב הזה הוא קודם כל שלנו ועבורנו. תפאורת "אלתרמן" בעבודה

הפקת ערב גדול כזה מאפשרת מימוש המשאב האנושי של הקהילה במלואו בתפקידים מגוונים ובתרומה לפי יכולת. הוא בנוי ממעגלי שותפות עם המועצה האזורית, עם אירועי "חלב ודבש" ועוד, וכן חושף את המרחבים הרבים של "ניגון הלב" מעבר לקבלות השבת ולטכסים היהודיים כגון: "קול גלגל", "קול בישול", לקט, ערבי לימוד ועוד..

כמו בשנים עברו, גם השנה, היעד הוא למלא מפה לפה את האולם, האולם הגדול [800 מקומות] של המועצה האזורית עמק יזרעאל, ביפעת. שכל האורחים שינהרו לאירוע יתקבלו במאור פנים, בכוס קפה ופרוסת מאפה תוצרת מטבחינו, ויוכלו לשמוע באופן אישי פרטים וסיפורים
על הקהילה שאנו, החברים כל כך גאים בה. 
שולחנות הכיבוד לערב לאה גולדברגכדי להגשים את חזונינו זה אנו צריכים שכל אחת ואחד מאיתנו יתגייס ויהיה שותף במקום המתאים לו ובנוסף כולנו ניקח חלק מהותי בשיווק והפצת הערב, מכירת כרטיסים, אירוח בקבלת הפנים באולם, אפיית עוגות ומלוחים ועוד.

כדי שנדע מה המקום המתאים לך להשתלבות בערב זה, צרו קשר עם רעות המר 050-6547680 מפגש ראשוני של הזמרים/רות עם ארנון פרידמן יהיה השבוע ביום רביעי. החזרות של חבורת הזמר יתחילו השבוע ביום חמישי 3/5 בשעה 19:00 במועדון נהלל, מוזמנים!

לאלה וגם לאלה נאחל שילמדו היטב את מילות השירים, שיטפסו לאט אך בטוח בסולמות הצלילים ויביאו לנו לערב ההופעה את הביצועים הטובים ביותר שלהן/ם.


"קהל נכבד ברגע זה / מתחיל סיפור המחזה /
וזה הרגע לגלות / את הנפשות הפועלות 

כלומר מה שמו של כל שחקן /
ולמה הוא מופיע כאן /
אבל ברמז - רק קורטוב /
ועם תוספת - בוקר טוב" 


לראש הדף