תשע"ג, שנה חדשה מגיעה...
מפינת הכתיבה שלי נשקפת גפן מטפסת וחלון צופה לשמים וצמרות אלונים. כל כמה ימים  בסביבות השעה חמש וחצי, אני מכבה בחשש מה את המזגן,  מסיטה את החלון לצד וממתינה... עד כה היה מכה בי חום כבד, אויר לח ומעיק. בימים האחרונים, כמו ברגע כתיבת מילים אלו, מגיעים משבי רוח פראית נושאים עימם ריחות סופקיץ,  ואור אפרפר המעיד על הסתיו שבפתח.
News
אושפיזין לסוכת תשע"ג "אושפיזין, אורחים, לפי הארמית בספר הזוהר, הוא כינוי לנשמותיהם של שבעה אישים מאבות העם היהודי שעל פי הקבלה באים להתארח בסוכותיהם של בני ישראל במהלך שבעת ימי הסוכות. בכל יום מגיע לסוכה, על פי המסורת, "אורח" אחד מן השבעה בראש, ואליו מתלווים שאר האורחים. כל האושפיזין הם דמויות תנ"כיות מן ההיסטוריה היהודית.  חשיבות האורחים באה לידי ביטוי במידות המיוחסות להם... סדר הספירות הקבליות, ומקביל לשבע הספירות התחתונות. בכל יום מיוחסת חשיבות מיוחדת למידה הקשורה באורח של אותו היום. " ויקיפדיה
לוח השנה תשע"ג על מסך הפתיחה במהלך חודש חגי תשרי  מתחלפים דימויים, שניים עשר, כמניין חודשי השנה.פנים מאירות, רציניות או מחייכות, חכמות. הפנים המגוונות הללו, מייצגות בשבילי ערכי חיים...
שנה בשנה רגע לפני כניסת שנת תשס"ח שלח לי אחי הצלם צילום מתעתע ומפתיע בו אשה יפיפיה בשימלה לבנה צובעת, באדום לוהט, רימונים במטע. הצילום כבש אותי והתחיל מסורת מתמשכת של איגרות ברכה לראש השנה המייצגות ברוחן ובמילותיהן את המהות של פריחה, מפגשי תוכן לנשים.   מאז, בכל שנה מתחיל מסע קטן לחיפוש התמונה שתתאים בדיוק למה שעכשיו ונכון ומייצג... 
...
כניסה לחברים
אושפיזות, שבע אורחות לסוכה
"אושפיזין, אורחים, לפי הארמית בספר הזוהר, הוא כינוי לנשמותיהם של שבעה אישים מאבות העם היהודי שעל פי הקבלה באים להתארח בסוכותיהם של בני ישראל במהלך שבעת ימי הסוכות. בכל יום מגיע לסוכה, על פי המסורת, "אורח" אחד מן השבעה בראש, ואליו מתלווים שאר האורחים. כל האושפיזין הם דמויות תנ"כיות מן ההיסטוריה היהודית. 
 חשיבות האורחים באה לידי ביטוי במידות המיוחסות להם... סדר הספירות הקבליות, ומקביל לשבע הספירות התחתונות. בכל יום מיוחסת חשיבות מיוחדת למידה הקשורה באורח של אותו היום. " ויקיפדיה 
‪Read more ...‬
תשליך
המילה תשליך משכה אותי והשרת עלי רוחניות מחשבתית. ככל שקראתי על המנהג הזה התברר לי שאין לו עיגון של ממש בכתבים המוקדמים ועם זאת הוא מושרש ברוב עדות ישראל. הבנתי גם שהמשיכה שלי למושג אין לה קשר רב ליהוד או ליעוד שלו. התשליך היהודי בוחר להיפטר באופן סימבולי מחטאי השנה החולפת בדרך של השלכתם למקור מים וחזרה מדיטטיבית על פסוקים
(יח) מִי אֵל כָּמוֹךָ נֹשא עָוֹן וְעֹבֵר עַל פֶּשַׁע לִשְׁאֵרִית נַחֲלָתוֹ לֹא הֶחֱזִיק לָעַד אַפּוֹ כִּי חָפֵץ חֶסֶד הוּא:
(יט) יָשׁוּב יְרַחֲמֵנוּ יִכְבּשׁ עֲוֹנֹתֵינוּ וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל חַטֹּאתָם:
(כ) תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב חֶסֶד לְאַבְרָהָם אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבֹתֵינוּ מִימֵי קֶדֶם:

בדומה לוידוי הנוצרי התפיסה היהודית של התשליך, עד כמה שאני מבינה אותה נראית לי בלתי קשורה לחיינו כאן ועכשיו.
עם זאת ובניגוד לנאמר עד כה, המושג קוסם לי! הרעיון לבצע, רגע לפני תחילתה של שנה חדשה, תשליך של מה שמיותר בחיי...
‪Read more ...‬
שתהיה שנה טובה!
מצרפת שוב את גלויית הברכה לשנה החדשה המכילה בחובה את תאריכי כל המפגשים המתוכננים לעונה זו:
‪Read more ...‬
לכל הפעילויות