אחת ביום, ארוחות בוקר

הם באו לחופשת מולדת ממרחקים, זוג צעיר עם שני בנים קטנים אך חסונים. נכנסו לגור ביחידה למטה כדי להיות קרובים להורים וחברי ילדות. שאלו אם ניתן להוסיף ארוחות בוקר. "בטח", עניתי ברוגע, נסמכת על הרבה הרבה "ארוחות חינם" לחברים ומשפחה... ועל הביקורת המרשימה שקיבלתי בפעם הראשונה והיחידה שהגשתי עד כה ארוחת בוקר ביחידת המגורים, וזה מה שכתב Rob, הראשון שהעז וזכה: 
Its seems like we are guinea pigs for Idit's breakfasts - being the first to get them! If so I would like to be experimented on again because without doubt the breakfasts were amazing - possibly the best I have had in any zimmer / airb&b scenario (and I've had a lot)! Idit - you should open up a coffee shop! Thank you for an amazing stay - it goes without saying that we highly, highly recommend staying at  Idit's place! 

אבל אז הבהירו הדיירים שישמחו לארוחת בוקר יומית.
הם בחופשה! הגיוני, לא??? 
הרגשתי שעלי להפתיע - כמו באתגרים המועברים מדי פעם בפייסבוק - לגוון,  להתעלות על עצמי ובעיקר לפנק את אורחי ועל הדרך גם לשתף פה בצילומים מפתים [לא תמיד זכרתי בלהט העשייה] וכשאפשר גם במתכונים. 
אז קבלו את "אחת ביום - ארוחות בוקר" א-לה-עדית :

את הארוחה הראשונה הכנתי בחופזה. ידעתי שאורחי יגיעו רק בצהריים. רגעים ספורים לפני צאתי מהבית לעניני,  "נפל לי האסימון" והחלטתי להשאיר להם במקרר Mini ארוחת בוקר ישראלית. קלה, טעימה ובעיקר ביתית, כזו -
ארוחה 01, בוקר ראשון בארץ









"הכי בית בעולם": סלט כל טוב בו, קוטג', צפתית "משק טלית", זיתים שחורים, לבנה, חמאה ודבש וקערית ענבים.



ארוחה 02ארוחה 02









סלט ישראלי [עגבניות גבעול, מלפפוני אדמה, בצל ירוק ופטרוזליה], חביתת בצל [בפינה הימנית], פרוסות קישואים מושחמות בשמן זית  על מצע לבנה רכה, זיתים ירוקים, גבינה לבנה, תאנים טריות חתוכות עם פרוסות רוקפור, חמאה וריבת עגבניות ירוקות. לילדים ביצת "עין בקן" בתוך פרוסת חלה מוצנמת קלות.


ארוחה 03









סלט ירקות קשים [גזר, קולורבי, מלפפון אדמה, פקוס, פלפל אדום, כוסברא], צפתית "משק טלית", קוטג', חביתה, קרפים צרפתיים דקיקים, שזיפים מוקפצים בחמאה וסוכר חום, סברס קלופים ...


מאפה גבינות עם תירס וטפנד, סלט ביצים במיונז תוצרת בית [עם עגבניות, מלפפונים חמוצים ובצל לבן], סלט כפיסי גזר&סלק חי בתיבול בלסמיתמרים מתקתק, הרבה כוסברא ושביבי בוטנים קלויים. הילדים קיבלו ביצה קשה, עגבניות שרי וערמת קרפים צרפתים דקיקים [ולצידה מייפל ושוקולד למריחה]. 
ארוחה 05

בוקר 06


















סלט ישראלי [עגבניות שרי תמר, מלפפוני אדמה, בצל ירוק], טפנד זיתים ירוקים, גבינה צהובה, קןטג', מיונז תוצרת בית, פריטטה [חביתהעל תפוחי אדמה רכים מוקפצים]. את תפוחי האדמה [על קליפתם] ריככתי במיקוגל, פרסתי בזהירות [חםם] והקפצתי עם בצל. לבייצים הוספתי פטרוזיליה ונגיעת שמנת נוזלית. 


בוקר מטורף... סלט רענן וטרי על מצע של לחם שנאפה דקות ספורות קודם, 2 זוגות ביצים עלומות עשויות יחד, מונחות בצד בהמתנה לחריץ שיגיר את החלמון על הלחם החמים והסלט הקר. לבנים הצעירים הכנתי, על אותו בצק, פיצת זיתים עם שני סוגי גבינה ולקינוח, מאפה של לחם ממולא בשוקולד "השחר" זרוע אבקת סוכר. 
ארוחה 07בצק ממטבחו של ג'יימי אוליבר האנגלי:
1 ק"ג קמח לבן
2 כסוסות ושליש מים פושרים
2 כפות שמרים יבשים
1.5 כפות סוכר
2 כפות מלח דק
2 כפות שמן זית

בקערה גדולה שמים את הקמח, ומייצרים בור באמצע. שמים בו את השמרים והסוכר ומציפים במים החמימים. ממתינים כעשר דק' שהשמרים "יתעוררו לחיים", מוסיפים את המלח והשמן. מתחיליםלבחוש בתנועה סיבובית מהאמצע כלפי חוץ. כשהנוזלים נספגים מתחילים ללוש עם הידיים. מקבלים בצק גמיש ורך. הקטע עם הבצק הזה הוא שאין צורך בהתפחות:                                           מכינים, נותנים לבצק מעט זמן לנוח כפיצה/בסיס לסלט או רולדת שוקולד ואופים. טעיםםםםם!
את עודף הבצק המופלא הזה אפשר לשמור ככדורים בהקפאה בפריזר, לשלוף כשצריך, להפשיר בחום החדר ולהתנסות. אסור לפחד... הרוב יוצא מעולה ומה שלא...לפח.


הסופ"ש הראשון הגיעו ואורחי קיבלו עוגת שזיפים חמימה לליווי הקפה. התחיל שבוע שני למשימת ארוחות הבוקר ... 
 בוקר 08









חלה מטוגנת בבלילת ביצה וחלב הייתה מתמיד מאכל בוקר שבת מועדף של ילדי. לפנץ-טוסט צרפתי סלט מפירות העונה. לצד ביצים קשות וטחינה סמיכה הכנתי סלט חסה אייסברג עם שרי תמר, בצל סגול, אגוזי מלך קלויים, זיתי קלמטה ורצועות גבינה איכותית.

ארוחה 09












את הלחמניות-פיתות האלו כבר הכנסתי מזמן לאתר. הפעם הן נעשו מ- 50% קמח לבן ו- 50% קמח כוסמין ונאפו דקות ספורות לפני ההגשה.לצידם זיתים סורים  ירוקים, גבנ"ץ וקוטג' כמובן, טחינה סמיכה ותאנים נהדרות שנאפו כמה דקות עם פרוסת מוצרלה חבוקה בתוכן. לביצים שקישקשתי להכנת החביתה, הוספתי תערובת של - פלפל אדום, פלפל ירוק, בצל לבן, עלי תרד קטנים, פטרוזליה ו...נענע. הכל ניקצץ והוקפץ מראש במעט שמן זית, קוררלטמפרטורת הדר והוטמע בחביתה בזמן הכנתה. טעיםםםם!


שבת, ארוחת בוקר אחרונה בארץ... הלכתי על המאכל הלאומי: שקשוקה!
ולא המתוחכמות עם ירק ושמנת אלא עגבניות וים של שום! 
ארוחה 10ארוחה 04 וגם 10









על המגש, חלה נהדרת מ"חצי נחמה" בתל-אביב [כן, כן!], פרוסות חציל מטוגנות על מצע לבנה עם עיטור נענע וגרעיני רימונים, סלט בהשראה יוונית קצוץ גס ומתחבא תחת פרוסת גבינה מלוחה באחוזי שומן גבוהים, פנקקים קטנים בתוספת בננה מוקפצת וחרוכה בלהבות פלומבה. ככה נפרדנו, "עד הפעם הבאה" הם אמרו והוסיפו "וברור שתהיה הפעם הבאה!!" ויצאו לתפוס את הטיסה...

יונתן ואייל נפרדים מניקי
08/2018
עוד מסיפורי הפונדקית, כאן
לשמירת קשר וקבלת רשומות/פוסטים, הרשמו.
כאן נרשמים

לראש הדף
תגובות
שם:
כתובת מייל:
captcha
לשליחת טלגרמה
‏אין עליך עידית....יצירתית בלי גבולות . כל הכבוד !!!! ‏אורה בועז ‏@ 15 אוג 2018 13:21
‏כמה טוב טעם שיש ביצירות האלה. הן נראות כל כך טוב עד שנראה שחבל לאכול אותן. ‏הילה טוכמכר-משעלי ‏@ 13 אוג 2018 23:10
‏הילה פינקלשטיין הנכדים שלי! ‏נירה עוזרד ‏@ 12 אוג 2018 15:45
‏אני עדיין עם העניין הזה של שני נכדים. נכדים שלך? הילדים של יותם ? מבחינתי עברו יומיים מאז שהייתה לך חנות קסומה בשינקין ואני עבדתי בגן של יותם. ‏הילה פינקלשטיין ‏@ 12 אוג 2018 15:44
‏מוכשרת בטירוף ❤️ יפה ובטוח טעים! ‏מיכל גולן ‏@ 12 אוג 2018 15:43
‏והצלחות הצבעוניות ‏אסתי מיכאל ‏@ 12 אוג 2018 15:42
‏ואו עידית... איזה ארוחות בוקר מפנקות. בקצב הזה הם לא יעזבו את היחידה שלך לעולם. ‏זמיר קוריס ישי ‏@ 12 אוג 2018 15:41
‏מדהים. מפנטזת על הארוחה הבאה שלי ‏סיון רביד ‏@ 12 אוג 2018 15:39
‏הכל נשמע ונראה טעים ברמות ! ‏גיל ‏@ 07 אוג 2018 19:49