ישראלית, מחזור 2 ברקאי
12/05/2015 
למחזור השני של המכינה גייסו ענת שטיינר ושרה אבבה 18 בנות מרחבי הארץ. גם הפעם היה רוב בולט ליוצאות העדה האתיופית אבל גם הפעם ובמכוון התמהיל כולל ילידות הארץ ועולות, יוצאות הקהילה ושלא.
מה חדש?
פורטרט עצמי מחפצי יומיום למרות שנדמה לנו ולהן שעם כל צילומי הסלפי שמציפים את הרשתות אנחנו מתועדות לחלוטין, האמת היא שהאדם שאנו רואות פחות מכל בחיי היומיום היא כמובן את עצמינו. הסלפי הוא תמיד [!!!] מסכה כזו או אחרת. את פנינו החפות ממסכות - שכל מי שסביבנו רואה כל הזמן -  ניפגוש רק בבוקר עם ציחצוח השניים, בערב לפני השינה ולפעמים במעלית או חלון ראוה מזדמן. יש משהו מאתגר בחוויה נוסח #חנוךפיביין בה אנו מוזמנות ליצור את פנינו על רקע חלק, מחפצים המסמלים אותנו בצורה או מהות. ליצר דיוקן עצמי המייחד אותי, רק אותי.
הסיפור האמיתי, לינור אברג'יל 11/05/2015בהמשך ישיר לפוסט של שלי יחימוביץ... אמש, כבשנה שעברה, הקרנתי לבנות המכינה את הסרט שמלווה את סיפורה של לינור אברג'יל. סרט קשה לצפיה שפולשים לתוכו נושאים רבים הנוגעים לבני אדם בכלל ולנשים בפרט אבל במרכזו סיפורה של לינור, סיפור האונס הנורא שעברה בהיותה מלכת היופי של ישראל והמסע המדהים שעשתה בעקבותיו בו זימנה לנשים נפגעות תקיפה מינית מיבשות שונות לספר את סיפורן אל מול המצלמה ולהסיר מעצמן את הבושה והאשמה. הסרט המצורף בקישור למטה קשה, מאוד קשה לצפיה, אך מומלץ!
...
כניסה לחברים
בנות "ברקאי" יוצאות לדרך...
הורים וגם- שלא להבדיל- אנשי חינוך, מכירים את תחושת הלחץ בחזה המערבבת את שמחת השחרור ועצב הפרידה מאלו שעברנו חוויית הצמחה משמעותית, קצרה או ארוכה, בגידולם. במילים פשוטות: קשה הפרידה! קשה להן וקשה לנו המנחות ובטח לענת ראשת המכינה ולנטע המדריכה הצמודה. אבל קטונתי מלדבר בשמן...רוצה לכתוב כמה מילים ולצרף ים של תמונות מרגעי הסיום של המחזור השני, מחזור ברקאי, של מכינה ישראלית קדם צבאית יוזמות חינוך ימין אורד.
זאת ועוד...
ברקאי עם שחר, הספר
גם השנה כבשנה שעברה, דרך תכנת הספרים LUPA, ערכתי ספר לסיום שנת המכינה המכיל את המסע שעשינו בתשע"ה במפגשי דיבור פשוט ובתכנית ההעשרה המכונה תרבותיות. על חשיבות איגוד החומרים לספר איכותי כתבתי בעמוד הפייסבוק שלי כשהזמנתי אתכם, חברי ומשפחתי, לקחת חלק במימון הדפסת הספרים, וכך נכתב שם:
זאת ועוד...
רבות הדרכים ....
בוקר של כתיבת הסיפור האישי המלא. בנות המכינה, הרכב חסר שלוש,  בבית וחצר שגב. בוקר של ריכוז, התעמקות, קושי והתרגשות..
זאת ועוד...
לכל הפעילויות